Lekplatserna i Ellös

Som vi tidigare informerat om kan inte Ellös Vägförening driva några lekplatser, enligt förrättning från 2003. Det har dock föreningen felaktigt gjort sedan 2014 till en stor kostnad för föreningens medlemmar och med oklara ansvarsförhållanden. Vid årsstämman 2021 fick styrelsen i uppdrag att hemställa åt Orust Kommun att ta över ansvaret för de tre lekplatser som finns i Ellös, vilket vi gjort.

Vi har nu fått besked om att kommunstyrelsen föreslår kommunfullmäktige att EJ överta ansvaret för lekplatserna. Beslut skall tas 10 februari 2022. Vi utgår från att beslutet blir i överensstämmelse med KS förslag. Det kommmer då att innebära att vi tvingas lägga ner alla tre lekplatser i Ellös. Vi bifogar beslutet från KS, se nedan.