På gång i Ellös

Vägföreningen har några projekt på gång som kommer att lyfta samhället och förbättra tillgängligheten. Här kommer lite information om vad som är på gång.

• Trottoaren längst med Morlandavägen utanför Hemköp rättas ut och asfalteras.
  • Vid korsningen Ellösvägen och Hällavägen anläggs en rastplats med bänkar.
  • Vi kommer att förlänga och anlägga trottoaren på Hällavägen efter Kyrkans hus. På så sätt får vi en enhetlig och säker gångväg. Kommer att vara klar innan Öppna Varet.
  • Ny och  väldigt fina informationsskyltar kommer att sättas upp runt om i Ellös. Bra för turister och näringsidkare.
  • Fler papperskorgar och hundlatrin kommer att sättas upp på strategiska platser.

Ja, det här var lite om vad som kommer i vårt samhälle och med dessa rader vill styrelsen i vägföreningen passa på att önska alla en skön sommar och välbehövlig återhämtning.